Service Cloud
Salesforce werkt in de cloud en is daardoor voor elk device met een internetverbinding toegankelijk.
Wat is Salesforce Service Cloud?
Klantenservice is nog nooit zo belangrijk geweest. De dag van vandaag willen klanten 24/7 op een persoonlijke manier worden verder geholpen. Een goede klantenservice software is dus onmisbaar voor je organisatie.
Service Cloud is dé klantenservice oplossing van Salesforce. Deze oplossing ondersteunt de klantenservice met het beheren van alle klantvragen en zorgt voor gepersonaliseerde service, door middel van geavanceerde customer support.
De voordelen van Service Cloud
Een duidelijk ticket-systeem
De medewerkers van uw klantenservice moeten steeds meer klantvragen tegelijkertijd beantwoorden. Door middel van de Salesforce Service Console kunnen de medewerkers eenvoudig en overzichtelijk aan meerdere cases tegelijkertijd werken. De medewerkers hebben een 360 graden klantbeeld en alle benodigde informatie over de case binnen handbereik. Op die manier kunnen zij de klant het beste helpen en gaat de klanttevredenheid omhoog.
Een slimme FAQ
Ondersteun uw medewerkers met een geautomatiseerde oplossing. Met een kennisbank of FAQ-oplossing kunnen voorkomende vragen eenvoudig worden beantwoord met een standaard antwoord. Op basis van het onderwerp komen automatisch suggesties tevoorschijn vanuit de knowledge base voor bijpassende antwoorden.
Aanpasbare rapporten en dashboards
Hoeveel cases komen er binnen? Hoe lang duurt het voordat een case wordt opgelost? Welke communicatiekanalen worden er veel gebruikt en waarover komen de meeste vragen binnen? Dit zijn enkele voorbeelden van de rapporten die u kunt bekijken of zelf kunt aanmaken met deze customer service oplossing van Salesforce met ingebouwd ticket systeem. De rapporten worden grafisch weergegeven in de dashboards. Op basis van de rapporten kan worden gekeken hoe de klantenservice nog verder verbeterd kan worden.
Verhoogd customer service efficiëntie
Door handmatige handelingen te automatiseren met behulp van helpdesk software kan de servicemedewerker de klant sneller helpen en meer cases tegelijkertijd behandelen door de eenvoudig te gebruiken customer support software. Aan de hand van “Quick tekst” kunnen veel voorkomende teksten zoals begroetingen of vragen automatisch worden toegevoegd inclusief persoonlijke velden. Met één klik kan een bepaalde boodschap dan worden uitgestuurd.
Een case specifiek toewijzen
Elke medewerker of dienst heeft zijn eigen specialiteiten. Aan de hand van slimme toewijzingsregels is het mogelijk om elke specialiteit van de medewerker of dienst te benutten en de case automatisch toe te wijzen aan de meest geschikte medewerker. In combinatie met dit ticket systeem worden klanten ook in de juiste volgorde geholpen.
Verlies geen data
Met de e-mail integratie van Salesforce wordt elke e-mail die binnenkomt via het algemene supportadres omgezet in een case waar alle medewerkers op kunnen reageren. Op deze manier krijgt u alle e-mailhistorie met de klant in Salesforce en heeft u een duidelijk beeld van de supportvragen van de klant.
Live chatten met je klanten
Steeds meer websites hebben een live chat functie waarmee de klant direct met een servicemedewerker kan chatten. Voer meerdere chatgesprekken tegelijkertijd in Salesforce.
Je kan ook al je social media kanalen (zoals Facebook, Twitter ...) verbinden met Salesforce, zodat je geen enkele vorm van communicatie mist.